Technologia SCR oraz potrzeba stosowania AdBlue® stają się coraz powszechniejsze w samochodach osobowych i innych pojazdach. Obecnie można kupić pojazdy osobowe znanych producentów samochodów, które wyposażone są w system SCR i wykorzystują środek AdBlue®.
Czym jest AdBlue®?
AdBlue® to roztwór wodny mocznika o stężeniu – 32,5%. Podczas poddania go działaniu wysokiej temperatury, uwalnia się z niego amoniak, który pozwala zredukować szkodliwe związki tlenków azotu NOx w spalinach.
Charakterystyka AdBlue®
AdBlue® to bezbarwny, bezwonny, nietoksyczny, bezpieczny dla środowiska produkt. Wysoka jakość oraz czystość roztworu gwarantowane są zarówno na etapie produkcji, jak i podczas transportu oraz przechowywania. Wszystkie powierzchnie wchodzące w bezpośredni kontakt z NOx powinny być wolne od substancji obcych (olej, paliwo, detergent) oraz cząstek stałych.
AdBlue® jest zarejestrowanym znakiem towarowym na rzecz Verband der Automobilindustrie (VDA).
Do czego używamy AdBlue® ?
AdBlue® przeznaczony jest do pojazdów z silnikami Diesla które mają zainstalowany System Selektywnej Redukcji Katalitycznej SCR, przeznaczony do oczyszczania spalin wydalanych z pojazdów. Dzięki jego działaniu pojazdy spełniają normę Euro 5 i 6 – europejskiego standardu emisji spalin.
Czym jest SCR i jak działa?
SCR (Selective Catalytic Reduction) to selektywna redukcja katalityczna czyli technologia oczyszczania spalin w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, dzięki czemu następuje eliminacja emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx). Technologia ta stosuje wyłącznie odczynnik występujący pod nazwą AdBlue®. Producenci silników stosują tę technologię w celu spełniania wymogów nowej legislacji w zakresie emisji tlenków azotu (NOx).
Elementy składowe systemu SCR:
- Zbiornik AdBlue®
- Moduł sterujący wtryskiem AdBlue®
- Moduł wtryskowy płynu AdBlue®
- Katalizator SCR
Jak działa AdBlue® przy użyciu technologi SCR?
AdBlue® jest wtryskiwane ze zbiornika zainstalowanego w pojeździe do układu wydechowego, przed katalizatorem SCR. Płyn AdBlue®, który ulega podgrzaniu w układzie wydechowym, zmienia się w amoniak (NH₃) i dwutlenek węgla (CO₂). W wyniku reakcji gazowego tlenku azotu (NOx) z układu wydechowego w katalizatorze z amoniakiem szkodliwe cząstki NOx w spalinach rozkładane zostają na nieszkodliwy azot oraz wodę, które w formie pary są uwalniane z układu wydechowego do środowiska.
Dostawy AdBlue® realizujemy:
- cysterny samochodowe – dostawy całocysternowe 22 000 litrów,
- pojemniki DPPL o pojemności 1000 litrów,
- kanistry o pojemności 5, 10, 20 litrów,