AdBlue® do zastosowań morskich (ISO18611) to roztwór wody demineralizowanej i mocznika (o stężeniu mocznika 40%). AdBlue® to roztwór wody demineralizowanej i mocznika (o stężeniu mocznika 32,5%). Oba te płyny działają jako reduktory NOx wykorzystywane w systemach selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) do kontroli emisji NOx.
To, czy wybrać AdBlue® 32,5% czy 40%, zależy od statku . Wyższe stężenie mocznika sprawia że jest on bardziej wydajny w przypadku większych statków. AdBlue® 32,5% jest bardziej delikatny i doskonale sprawdza się w mniejszych silnikach jednostek morskich oraz rzecznych.
Trwają prace nad stworzeniem technologii skutecznej redukcji emisji. Technologia SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) wykorzystująca roztwory mocznika jako reduktory jest uważana za kluczową technologię w walce z emisjami NOx w branży morskiej.
Na tak zwanych obszarach ECA (obszarach kontroli emisji) normy te już obowiązują i będą rozszerzane na dalsze obszary.